Maatschappelijke stage

Scholengroep Carmel Hengelo biedt de leerlingen maatschappelijke stage (MaS) aan. Tijdens de MaS doen leerlingen vrijwilligerswerk in de non-profit sector, zoals een buurthuis, een verzorgingstehuis, een dierenasiel, een bibliotheek, een sportvereniging of een zorgboerderij.

Vrijwilligerswerk is onbetaald. Wij vinden het van belang dat alle leerlingen MaS volgen, omdat MaS bijdraagt tot de ontwikkeling van de leerling.

Op deze manier kunnen jongeren tijdens hun schooltijd kennismaken met de samenleving en daaraan hun bijdrage leveren, maar tegelijkertijd ook ervaren dat iets voor een ander betekenen ook leuk, boeiend en gezellig kan zijn.

Ook op Lyceum de Grundel doen alle 2e- en 4e-jaars een maatschappelijke stage als onderdeel van hun onderwijsprogramma. Dit kan op veel verschillende plekken en op veel verschillende manieren.