Mediatheek

Mediatheek

De mediatheek: een schat aan informatie

De parel van de Grundel? Dat is onze mediatheek. Gelegen in de prachtige, oude kapel en daarmee de ideale plek binnen de school om in alle rust te lezen, te leren of te werken.

maandag t/m donderdag: 08.30-16.00 uur
vrijdag: 08.30-15.00 uur

Collectie

De uitnodigende mediatheek vormt met haar ruime collectie lees- en leerboeken, luisterboeken, dvd’s, gedichtenbundels, tijdschriften en kranten in combinatie met de vele werkplekken en computers een rijke leeromgeving.

De mediatheek heeft een grote collectie Nederlandse, Engelse, Franse en Duitse literatuur, jeugdliteratuur, naslagwerken en kranten en tijdschriften.

Onze uitleenregels

We zijn trots op onze boekencollectie en lenen graag onze materialen aan je uit voor studie of leesplezier. Om onze collectie in stand te houden hanteren we onderstaande regels.

Leesboeken en informatieve materialen

Het uitlenen van boeken is bij mediatheek de Grundel alleen mogelijk met je schoolpas. Hiermee mag je maximaal 15 boeken lenen. De uitleentermijn is 4 weken, maar je kunt ze via de Bibliotheek Wise app of via Biebsearch max. 2x verlengen, tenzij ze gereserveerd zijn. Lever je je boek te laat in? Dan betaal je € 0,10 per boek, per schooldag. Voorkom hoog oplopende boetes. Zorg dat je je boeken tijdig inlevert of verlengt!

Heb je een leuk boek gezien op de Bibliotheek Wise app of via Biebsearch? Dan kun je deze reserveren. Je krijgt dan via je e-mail bericht dat je aangevraagde boek bij de balie van de mediatheek is af te halen.

Les- en woordenboeken
In de mediatheek staan de lesboeken ter inzage, wat je nodig hebt mag je kopiëren. De woordenboeken mag je voor één dag lenen.

Laptops, koptelefoons en Daisy-spelers

Je kunt bij ons ook laptops, koptelefoons of een Daisy-speler lenen. Laptops en koptelefoons breng je dezelfde dag terug, de Daisy-speler mag 4 weken geleend worden.

DVD
Voor het lenen van DVD’s geldt een uitleentermijn van maximaal 4 weken.

Tijdschriften
Ook de tijdschriften worden uitgeleend, en ze mogen natuurlijk ook gekopieerd worden.

Zoek een boek

Op zoek naar een leuk boek? Kijk dan eens op:

Onze huisregels

Om ervoor te zorgen dat we allemaal in een prettige sfeer en in een verzorgde ruimte kunnen leren, lezen en werken hanteren we de volgende huisregels:

Rust
De mediatheek is een ruimte waar geleerd, gelezen en gewerkt wordt. Om andere leerlingen niet te storen tijdens het studeren of het huiswerk maken, word je geacht je rustig, netjes en stil te gedragen. Overleggen mag, maar dan wel zonder overlast te bezorgen.

In de mediatheek voer je geen telefoongesprekken, en heb je het geluid van je telefoon uit. Voor het beluisteren van geluid via je telefoon, laptop of computer maak je gebruik van een koptelefoon

Apparatuur
Bij computergebruik willen we je er op wijzen dat er maximaal 2 personen, in stilte, achter een computer mogen werken.

De computers in de mediatheek zijn er voor het onderwijs, ze zijn niet bedoeld voor ontspanning. Het is dan ook niet toegestaan om computerspelletjes te spelen. Het mediatheekpersoneel kan op elk moment meekijken op de computers van de leerlingen. Privacygevoelige zaken kunnen dus het beste thuis worden gedaan. Het bezoeken van sites die in strijd zijn met de grondslag van onze school is niet toegestaan.

Alle apparatuur in de mediatheek dient met zorg te worden behandeld. Toegebrachte schade wordt verhaald op de betrokken persoon.

Eten & drinken
De mediatheek is geen kantine of aula. Het spreekt voor zich dat er daarom geen eten of drinken mag worden genuttigd.

Tassen
Je mag je tas meenemen de mediatheek in, zet je tas op de grond en niet op stoelen of tafels.

Printen en kopiëren
In de mediatheek is een printer/kopieerapparaat aanwezig. Het gebruik hiervan is niet gratis.

Medewerkers

Dagelijks staat een enthousiast mediatheek team voor je klaar voor advies en begeleiding bij het zoeken, vinden, kiezen en lenen van de juiste informatie.

• Ahmet Albostanli
    • Hannie Roorda-Oosterhoff

Ontdek het allemaal in de mediatheek!