Brugklas

Binnenkort is het zover, dan ga jij naar de middelbare school. Supergaaf! Je hebt er vast al heel veel zin in. Veel kinderen vinden het best een beetje spannend. Jij ook? Dat is heel gewoon. Je bent niet de enige.

We hebben speciaal voor jou een digitaal boekje gemaakt, zodat jij weet wat je kunt verwachten. Vinden je ouders het leuk om mee te lezen, dan mag dat natuurlijk.

Je kunt het boekje 'Van groep 8 naar de brugklas' hier lezen.

Wat kun je allemaal vinden in dit boekje? Een paar dingen die jij kunt vinden in dit boekje:

• Handige tips voor in de brugklas
  • De verschillen tussen een basisschool en middelbare school
  • De mentor als coach die jou helpt om je thuis te voelen op school
  • Een boodschappenlijstje voor spullen die je nodig hebt in de brugklas,
  • Leuke video's waarin onze leerlingen Stef, Isis, Taeke en Esmée je meer vertellen over de school
  • Een video of wat leuke activiteiten bij ons op school

Zien we jou binnenkort bij ons op school?

Mentor als coach

Kortom, we zorgen ervoor dat jij je snel thuis voelt bij ons op school. De klassenmentor heeft hierbij een heel belangrijke rol. Je kunt altijd bij hem of haar terecht als je vragen hebt of met iets zit. Ook je ouders kunnen altijd bij de school terecht met vragen of opmerkingen, bijvoorbeeld bij de mentor of bij de teamleider onderbouw. Je bent altijd welkom!

Isis op school