De gezonde schoolkantine

Op Lyceum de Grundel wordt gewerkt volgens de richtlijnen van De Gezonde Schoolkantine. Het voedingscentrum heeft deze opgesteld, waarbij De Schijf van Vijf de basis is. Hierdoor dragen wij bij aan de gezonde ontwikkeling en leefstijl van onze leerlingen. Op Lyceum de Grundel is gezond eten goed verkrijgbaar. Het Voedingscentrum toetst elk jaar of onze school voldoet aan de richtlijnen van De Gezonde Schoolkantine.

Gezonde schoolkantine Lyceum de Grundel

Maar Grundel doet meer

• Groente en fruit presenteren we aantrekkelijk.
  • Op de looproute liggen de betere keuzes als eerste in het zicht.
  • Bij acties bieden we alleen betere keuzes aan.
  • De prijslijst bestaat minimaal voor 80% uit betere keuzes.
  • Op beeldmateriaal in de kantine staan alleen betere keuzes.
  • Reclames op automaten tonen alleen producten uit de Schijf van Vijf.
  • In automaten staan de betere keuzes op opvallende plaatsen.
  • Bij de kassa staan alleen betere keuzes.

Lyceum de Grundel is in het bezit van de Gouden kantineschaal.
Bij de Gouden kantineschaal is minimaal 80% van de keuzes gezond en stimuleren we de leerling nog meer om een gezondere keuze te maken.