Decaan

Nieuws van de decaan

De decaan helpt je bij het kiezen van je vervolgstudie. Op school is mevrouw E. ter Braak de decaan.

Profielkeuze:

In het derde leerjaar van de onderbouw maken de leerlingen een profielkeuze voor de vakken die ze in de bovenbouw gaan volgen. Deze profielkeuze wordt gemaakt op basis van de mogelijkheden van het keuzeformulier:

Toelatingseisen:

Voor havisten en vwo'ers gelden er toelatingseisen op basis van de profielkeuze. Daarnaast worden er soms ook extra vakken gevraagd bovenop het vakkenpakket.

Instroomeisen:

De school wil graag dat leerlingen op de juiste plek komen te zitten. Voor leerlingen die willen doorstromen van 4 mavo naar 4 havo of van 5 havo naar 5 vwo is onderstaande procedure opgesteld om leerlingen zo goed mogelijk inzicht te geven in de overstap en wat daadwerkelijk nodig is om over te stappen.

Uitgangspunt is dat een leerling voldoende motivatie en inzicht heeft om het havo traject of vwo traject met een diploma af te sluiten.

Belangrijke sites