Kwaliteit & Resultaten

Selecteer een pagina:

Kwaliteit & Resultaten

Schoolprestaties vergelijken

Lyceum de Grundel neemt deel aan Vensters voor Verantwoording. Vensters voor Verantwoording is een initiatief van de VO-Raad voor het voortgezet onderwijs in Nederland. Het doel van de website (www.scholenopdekaart.nl) is schoolgegevens en -prestaties op een eenduidige manier inzichtelijk te maken voor iedereen die daarin is geïnteresseerd. Aan de hand van 20 verschillende indicatoren krijgt u een goed beeld van hoe de school functioneert en presteert. Het gaat onder meer om gegevens als slaagpercentages, de doorstroom- en examencijfers, de onderwijstijd, schoolkosten en samenwerkingsverbanden.

Op deze landelijke website worden de schoolgegevens over o.a. kwaliteit en sfeer naast elkaar gezet. Zodoende is het mogelijk verschillende scholen met elkaar te vergelijken.

Onderwijs doelen en resultaten

Wij vinden het belangrijk om ons te verantwoorden voor behaalde resultaten. Daarom nemen we deel aan het project Vensters VO en publiceren we onze resultaten van bijvoorbeeld doorstroming, examencijfers, slagingspercentages en uitstroom naar het vervolgonderwijs op de website Scholenopdekaart.nl.

Kwaliteitszorg

We zijn ambitieus als het gaat om het bewaken en verbeteren van de kwaliteit van onze onderwijs. Regelmatig doen we onderzoek bij ouders, leerlingen en medewerkers. We publiceren al onze resultaten op de website www.scholenopdekaart.nl

In-, door- en uitstroom

Kwaliteit blijkt onder meer uit leerresultaten van de leerlingen. Deze resultaten kunnen worden gemeten aan de hand van cijfers op het examen (percentages geslaagden) en hoe snel de leerlingen de school doorlopen (bevorderingspercentages).

Voor de percentages geslaagden en bevorderden verwijzen we u graag naar de kwaliteitskaart van de school, die u kunt vinden op de website van de onderwijsinspectie.

Tevredenheidsonderzoeken

Om de goede kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, en waar mogelijk te verbeteren, nemen wij tevredenheidsonderzoeken af onder medewerkers,
leerlingen en ouders. Op deze wijze werken wij structureel aan de kwaliteit van ons onderwijs.

Privacy overzicht