Lyceum de Grundel

Lyceum de Grundel: haal het beste uit jezelf!

Lyceum de Grundel biedt al 75 jaar havo-, atheneum- en gymnasium-onderwijs voor onder- en bovenbouw aan in Hengelo. Lyceum de Grundel is gehuisvest in een mooi karakteristiek schoolgebouw, waar ongeveer 800 ambitieuze, leergierige leerlingen onderwijs genieten.

Wij zijn meer dan een school voor regulier voortgezet onderwijs die leerlingen voorbereidt op het halen van een havo/vwo-diploma. Op Lyceum de Grundel gaan we ervan uit dat niet alleen de cognitieve ontwikkeling, maar ook de persoonlijke en sociale ontwikkeling van belang is om betekenisvol te zijn. Al onze leerlingen zijn uniek en krijgen op onze school de ruimte uit te groeien tot wie ze willen zijn. Iedere leerling doet ertoe, maakt het verschil.

havo vwo gymnasium Lyceum de Grundel

Op Lyceum de Grundel worden leerlingen volop uitgedaagd om het beste uit zichzelf te halen, om kansen te benutten en talenten te ontplooien. Een school die een veilig leerklimaat biedt waarin ruimte is om eigen ideeën in te brengen en te zijn wie je bent. Een school die inspeelt op verschillen tussen leerlingen. Lyceum de Grundel is een school die haar missie en visie met hart en ziel uitdraagt en ouders en leerlingen verbindt door hen daar actief deelgenoot van te maken. We zullen er alles aan doen om onze leerlingen een mooie tijd te bezorgen, waar ze later met plezier en trots op terugkijken.