De Havo 4 klassen van lyceum de Grundel brachten een leerzame dag door bij Saxion, waar ze een rondleiding kregen door het Pabo-gebouw en verschillende technische apparaten te zien kregen.
Na een korte pauze was het tijd voor de leerlingen om hun harde werk te laten zien. Ze hebben twee dagen gewerkt aan de project challenges, die ze vandaag presenteerden. Voorafgaand aan het bezoek hebben de leerlingen in de lokalen van de school intensief gewerkt aan deze project challenges. Ze gingen brainstormen met docenten en samen zochten ze naar creatieve oplossingen voor actuele problemen.
Deze projecten zijn van groot belang, omdat ze meetellen als 10 uur voor hun profielwerkstuk (PWS). De leerlingen werkten in groepen en bedachten innovatieve oplossingen voor problemen zoals duurzaamheid, technologische vernieuwingen en maatschappelijke vraagstukken.
Na de presentaties kregen de leerlingen waardevolle feedback van de Saxion-studenten. Deze interactie bood hen de mogelijkheid om hun ideeën verder te verfijnen en nieuwe perspectieven te ontdekken. Het ontvangen van constructieve kritiek van ouderejaarsstudenten was een leerzame ervaring, die hen hielp om hun projecten naar een hoger niveau te tillen.
De leerlingen waren enthousiast over de technologische innovaties die ze bij Saxion zagen en waren trots om hun eigen werk te presenteren. Deze ervaring heeft hen niet alleen nieuwe kennis gebracht, maar ook geïnspireerd voor hun toekomstige studie- en carrièremogelijkheden. Het intensieve brainstormproces en de samenwerking met de docenten hebben hen waardevolle vaardigheden bijgebracht die essentieel zijn voor hun verdere ontwikkeling.
Het bezoek aan Saxion heeft de leerlingen niet alleen academische inzichten opgeleverd, maar ook praktische ervaring in het presenteren en verdedigen van hun ideeën. Deze dag zal ongetwijfeld een blijvende impact hebben op hun motivatie en ambities voor de toekomst.