Aftrap studiekeuze klas 4 en 5

16 sep

Voor het vak L.O.B. (Loopbaanoriëntatiebegeleiding) binnen het mentoraat was er op maandag 16 september een centrale start voor klas 4 en 5. De decaan opende deze middag en de leerlingen konden kennismaken en zich verdiepen in diverse beroepen. Enkele ouders en collega’s waren bereid gevonden om middels korte interviews te vertellen over hun vak of beroep.

Verderop in het schooljaar zullen leerlingen nog meer activiteiten voor L.O.B. hebben en tijdens de jaren richting hun eindexamen kunnen ze middels het softwareprogramma Qompas zich verder verdiepen in hun studiekeuze. De mentor begeleidt de leerlingen en verwijst waar nodig naar decaan voor verdere informatie.