Open huis

Beleef Lyceum de Grundel en maak kennis met onze leerlingen. Op maandag 5 februari van 18:00-21:00 uur is ons Open Huis. Je bent dan van harte welkom om onze school te leren kennen. De leerlingen vertellen je dan meer over wat je kunt verwachten op de middelbare school en hoe zij het ervaren. Je kunt nu al kennismaken met Isis, Stef, Taeke en Esmée. Zij zullen er die avond ook bij zijn om jouw vragen te beantwoorden.

Maak kennis met Isis, Stef, Taeke en Esmée.

Onze leerlingen vertellen jou al graag wat je straks kunt verwachten op de middelbare school. Zullen we al een klein geheimpje verklappen? Het is bij ons op school niet zo spannend als je nu misschien denkt. We maken er een leuke tijd van.

Taeke geeft je een hele handige tip voor als je naar de middelbare school gaat

Esmée legt je uit dat een mentor heel handig is. Hij/zij helpt jou verder op school.

Isis kan je meer vertellen over bijvoorbeeld de sportklas

Stef vertelt je graag meer over het verschil tussen de middelbare school en de basisschool.

Wat kun je verwachten tijdens het open huis?

We kunnen je een hoop vertellen, maar het is nog beter om het zelf te zien.
Je kunt hieronder de video van ons Open Huis van vorig schooljaar bekijken.

Er komt een hoop op je af. Gelukkig kunnen wij jou helpen.

Speciaal voor alle leerlingen uit groep 8 die naar de brugklas gaan hebben we een handig boekje gemaakt. Je krijgt deze van ons tijdens het open huis. Je krijgt handige tips, we leggen jou de verschillen uit tussen de basisschool en de middelbare school, een handig boodschappenlijstje en nog veel meer handige info. Je kunt hem ook HIER downloaden.

Wil je het zelf meemaken? Loop dan een middagje mee!

Lijkt het je wat om een middag als leerling bij ons op school rond te lopen?
Dan kun jij je aanmelden voor een Open Lesmiddag op 13 of 27 februari 2024.
Lees snel HIER verder!

Praat na met je ouders/verzorgers en klasgenoten

Je gaat een hoop zien tijdens een Open Huis. Genoeg om over na te praten. Praat er thuis met je ouders over en wissel op school ervaringen uit met je klasgenoten. Zo zet je voor jezelf op een rijtje of onze school bij jou past!

Virtuele rondleiding: ontdek het schoolgebouw

Bezoek ons Virtuele Open Huis door hier te klikken. Je kunt daar een virtuele rondleiding door de school te vinden, zo kun je de school beleven en kennismaken met wat je op Lyceum de Grundel kunt verwachten.

Zien wij je binnenkort?

Dan kom je volgend schooljaar in de brugklas. Best spannend met al die veranderingen die op je af komen… Nieuwe klasgenoten, nieuwe vrienden, nieuwe vakken, huiswerk maken en andere docenten. Daarom krijg je de eerste weken ruim de tijd om te wennen aan de brugklas en aan onze school. Voordat je het weet, voel je je bij ons op school helemaal thuis. Graag tot ziens in de brugklas!

gebouw De Grundel