Talentontwikkeling

Leerlingen met bijzondere talenten bieden we graag extra uitdaging. Bijvoorbeeld in de sportklas, bij Cambridge of in het Talentenprogramma in samenwerking met Saxion en Universiteit Twente.

Voor havo leerlingen

Op onze havo besteden we aandacht aan de vaardigheden die je straks nodig hebt op het hbo. Je bepaalt zelf aan welke vaardigheden je wil werken in overleg met je mentor. Zo kun je van alles een beetje leren, of juist supergoed worden in (bijvoorbeeld) presenteren. Daarbij werken we samen met hogeschool Saxion. Dan kun je meedoen aan toffe activiteiten van Saxion die worden georganiseerd op onze school en op Saxion.

In de vierde klas start je met de voorbereiding op het profielwerkstuk, onder begeleiding van Saxionstudenten. Daarnaast werk je aan het project Ambassadeurs van de toekomst, waar je zoekt naar de oplossing van een probleem uit het bedrijfsleven. Je maakt al kennis met de manier van werken op het hbo. Zo bereid jij je vast voor op je tijd na de Grundel.

Voor vwo leerlingen

Pre-University en uitdagende Masterclasses
Ga ervoor. Ontdek wie je bent en wat je allemaal in je hebt. Het kan bij ons op Lyceum de Grundel. Voor echte aanpakkers en nieuwsgierige leerlingen zijn er verschillende mogelijkheden om jezelf te ontdekken. Handig voor later, maar vooral heel erg leuk.

Masterclass 1 t/m 6 vwo
Vind je leren leuk en wil je alvast een kijkje nemen op de Universiteit? Je kunt vanaf klas 1 al meerdere Masterclasses volgen via de Universiteit Twente. Je hebt de keuze uit onderwerpen zoals: een eigen bedrijf starten, hacken, het maken van een app, operatiekamer van de toekomst, global warming of een eigen festival organiseren. Leuk en leerzaam, het is aan jou!

Honoursprogramma
Vanaf klas 4 worden er leerlingen geselecteerd voor het Honoursprogramma. In klas 5 en 6 vwo volgen leerlingen het Pre-University programma op de Universiteit Twente en werken de leerlingen aan hun eigen persoonlijke ontwikkeling, academische vaardigheden en onderzoeksvaardigheden. Dit programma biedt voordelen bij het volgen van academische vervolgstudies.

Leerweg Profielwerkstuk
Begeleiding profielwerkstuk op maat door de Universiteit Twente voor leerlingen uit klas 6 vwo, zodat leerlingen gestimuleerd worden om een inhoudelijk sterk profielwerkstuk te maken!