Zit jij in groep 8?

Dan ga je volgend schooljaar naar het voortgezet onderwijs, naar de brugklas. Spannend met al die veranderingen die op je af komen. Nieuwe klasgenoten, nieuwe vrienden, nieuwe vakken, huiswerk maken en andere docenten. Spannend allemaal en misschien ook wel een beetje eng. Daarom krijg je de eerste weken ruim de tijd om te wennen aan de brugklas en aan je nieuwe school. Voor dat je het weet, wil je echt niet meer terug naar je oude school. Graag tot ziens in de brugklas!

Je kunt kiezen uit vier instroomroutes:

De eerste dag, de eerste week

In de zomervakantie krijg je thuis een brief van ons waarin staat op welke dag en hoe laat we je verwachten voor je allereerste schooldag in de brugklas. Die eerste dag krijg je ook je lesrooster en hernieuw je de kennismaking met je nieuwe klasgenoten en je mentor. Dat is een docent of docente die je les geeft maar ook een speciale band heeft met jouw klas en met jou. Hij of zij zal je die eerste tijd goed op weg helpen en je van alles uitleggen over de school.

En dan begint het de volgende dag écht. Je volgt je eerste lessen met nieuwe docenten en ook krijg je je eerste huiswerkopdrachten al mee. Oudere leerlingen die vroeger in de brugklas zaten, kunnen je vertellen hoe snel die eerste dagen en weken voorbij vliegen. Nog voor de herfstvakantie in zicht is, voel jij je als een vis in het water op onze school. Die beginperiode in de brugklas zul je vast nog wel eens vragen hebben. Daarmee kun je altijd naar je mentor gaan, bij hem of haar ben je altijd welkom.

nieuwe leerlingen Lyceum de Grundel

Meer weten over je nieuwe school?

Bezoek (samen met je ouders) ons Open Huis in februari 2024. Lyceum de Grundel organiseert een gezellige avond waarop je alvast kunt rondkijken en kunt kennismaken. Hoe het programma er precies uitziet, blijft geheim tot je er zelf bent. Maar meestal zijn er optredens van leerlingen, kun je op een leuke manier kennismaken met de verschillende vakken en zie je je toekomstige docenten voor het eerst.