Honoursleerlingen geslaagd aan UT Enschede!

16 maa

Jitske Geselschap, Jits Terpstra en Daniël Wiggers hebben donderdagavond 16 maart hun Honoursdiploma van de Universiteit Twente in ontvangst genomen na de presentatie van hun academische profielwerkstuk.

Deze toppers volgden het tweejarige Honourstraject op de Universiteit Twente, dat getalenteerde leerlingen de kans biedt zichzelf uit te dagen naast het reguliere schoolprogramma. Zij volgden vakken als wetenschapsfilosofie, deden masterclasses en onderzoek. Persoonlijke ontwikkeling staat hierbij centraal.

Jitske presenteerde de resultaten van haar onderzoek naar het effect van vitamine C op de Force Vital Capacity bij jongeren.

Jits onderzocht het verschil tussen het effect van beweging en het effect van ademhalingsoefeningen op het concentratievermogen bij kinderen 8-11 jaar en

Daniëls onderzoek betrof de invloed van drie opeenvolgende lockdowns op het persoonlijke stressniveau van 5/6vwo-leerlingen.

We zijn trots op deze toppers!

Proficiat!