Leerlingen 4havo presenteren project aan gemeente Hengelo

04 apr

Dit schooljaar werkten leerlingen uit 4havo gezamenlijk aan het project ‘Adviseurs van de toekomst’. Begin april hebben ze dit project gepresenteerd aan de gemeente Hengelo.

1Twente deed verslag van deze middag:

Hengelo er in 2040 uit moet zien: ‘Duurzamer, natuurlijker en meer verbinding’

Hengelose jongeren hebben een duidelijke visie hoe hun stad er in 2040 uit moet zien. Duurzaamheid, natuur en sociale samenhang moeten op één staan. Tijdens pitches in het stadhuis, georganiseerd door de gemeente Hengelo, deelden leerlingen van middelbare school De Grundel donderdag 4 april hun ideeën. Wethouder Gerrits is enthousiast: "Maar ik hoop niet dat de jongeren te veel willen veranderen aan Hengelo, want dan doen wij iets niet goed."

Duurzamere bedrijven

Bedrijven moeten duurzamer gaan werken, de stad moet een stuk groener worden en er moeten meer ontmoetingsplaatsen komen, die sociale verbinding aanmoedigen. Dat moet allemaal onderdeel gaan uitmaken, wat de leerlingen betreft in elk geval, van de nieuw op te stellen Omgevingsvisie 2040.

Wethouder Gerard Gerrits was onder de indruk van de presentaties: “Deze jongeren laten zien dat ze betrokken zijn bij de toekomst van hun stad en ze vragen naar een leefomgeving die inclusief en duurzaam is.”